BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

JOM BUAT DUIT

GENRE

ANALOGI (2) BUDAYA (2) FAMILY (1) ISLAM (6) LAGU (3) MOVIE (5) MY DAY (6) MY LIFE (2) SHARING (14)

Wednesday, August 12, 2009

TAKUT : Lama Lagikah....

Lama Lagikah..
Dapat Ku Berbakti Sebagai Hamba MU,

Dapat Ku Teguhkan Aqidah Ku,

Dapat Ku Penuhi Tauhid Kepada MU

Agar Ku Temui Jalan Kebenaran Dalam Keredhaan MU...


Lama Lagikah..

Dapatku Membibit Kan Rasa Kasih Pada Rasulku,

Dapatku Bawa Segala Ajaran Sunnah Rasulku,

Dapatku Mengenali Segala Sirah Hidup Mu

Agar Dapat Ku Buktikan Rasa Kasih Dan Cintaku Pada Mu...


Lama Lagikah..

Dapatku Berbakti Pada Ibu,

Dapat Berbakti Pada Ayahku,

Dapat Membimbing Adik-adikku,

Dapatku Tersenyum Bersama Sahabat-sahabatku.

Lama Lagikah..

Dapat Ku Menagis Tersedu Menginsafi Kesilapanku,

Dapat Ku Perbaiki Segala Kekhilafan Yang Telah Lalu,

Dapat Ku Pertingkatkan Kualiti Amalku,

Agar Langkah Ku Bermutu Di Bumi Ciptaan MU..

Lama Lagikah..

Sentiasa Timbul Dalam Benakku..

Sentiasa Menjadi Persoalan Tingkahku,

Sentiasa Menjadi Ketakutan Dalam Diriku,

Kerana Ku Tahu Hidupku Bukan Milikku..

Nukilan ini ku tulis kerana dahulu aku sangat jauh daripada NYA. Hidupku bergelumang dosa. Langkah kakiku, butir bicaraku, detik hati ku dan setiap kilas pandanganku terlalu mudah ditipu syaitan. Namun, hidayah milik Allah S.W.T. Kini aku terlalu mendambakannya. Aku sangat berharap setiap kekhilafanku yang berlalu dapat di ampunkan. Takutkan neraka Allah. Aku perlu berubah. Cintakan syurga Allah. Ak harus tingkatkan ibadah. Dan sebaik-baiknya cintaku harus penuh hanya kepada pemilik segala kebesaran. ALLAH ‘AZZA WA JALLA. Kini jalannya telah tersedia. Berkat kesabaran dan keteguhan sahabat-sahabat mengingatkanku. Aku temui jalan kebenaran. Jalan yang dapat membantuku. Insyaallah. Tapi aku khuatir lama lagikah masaku. Lama lagikah nikmat pemberian Allah dapatku gunakan. Lama lagikah hembusan nafasku. Ya Allah. Terimalah Taubatku. Ampunkanlah Aku. Kerana Ku Tahu Hidupku Bukan Milikku...........

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...