BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

JOM BUAT DUIT

GENRE

ANALOGI (2) BUDAYA (2) FAMILY (1) ISLAM (6) LAGU (3) MOVIE (5) MY DAY (6) MY LIFE (2) SHARING (14)

Monday, October 19, 2009

Apa yang aku dah buat ni.........

Hari berganti hari...
Bulan berganti bulan....
Namun aku kesal dengan diri sendiri..

Hidupku sebagai khalifah Allah di muka bumi kurasakan sepi. Kurasa tidak bermakna. Setiap langkahku, atur nafasku, sentuhan jari jemariku... KOSONG! Sepatutnya aku telah lama bangkit dari tidurku yang lama dahulu. Aku telah diberikan Hidayah. Peluang ku telah ada didepan mata. Namun aku alpa. Tenggelam dalam lautan nafsu yang bergelora. Aku lemas seketika.. Dalam satu jangka masa yang lama..

Dulu aku telah tinggalkan dunia cinta dunia.. Aku cuba mendekati Kasih dan Cinta ilahi sedekat-dekat yang ku mampu.. Tapi.. Kenapa aku sering kalah dengan nafsuku sendiri.. Gerbang gelora nafsu yang terbuka luas itu aku masuki tanpa ada iman pun yang menemani ku.. Kini aku dalam dunia yang fana.. Aku ingin kembali padamu Ya Allah.. Kukuhkanlah Hati dan Imanku semula Ya Allah.. Janganlah Kau bolak-balikkan Hati ini Ya Allah..

Umurku hampir menjangkaui dunia remaja ku.. Aku sewajarnya bertambah matang mendalami dan menjalani arus zaman yang semakin penuh dengan hiburan dan permainan duniawi yang melalaikan ini.. Hari Akhirat yang mendatang takkan menjanjikan kesenangan disebalik kegembiraan hiburan dunia yang fana ini..

Kini aku mengerti.. Langkahku tak mungkin boleh berjalan sendiri..... Allah dan Rasul menjadi kasih ku.. Al-Quran dan As-Sunnah panduan hidupku.. Semoga ku temui jalan pulang.. Insyaallah..

Amin YA Rabbal Alamin..

3 comments:

Khairina 'Izzati said...

update2..

Anonymous said...

salam...betul3x update....ye.n jemput datang ke blog

Unknown said...

Salam...
Dah berhabuk dah lokasi wadah berbicara nie...
Sila kemas kini secepat mungkin ya...
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...